20 December 2006

I've Learnt

我终于了解。。。 - I've learnt

我终于了解 -
你无法强迫别人爱你;
你所能做的,是使自己成为可爱的人,
其他的,则不是你所能决定的。
I've learnt -
that you cannot make someone love you;
All you can do is be a person who can be loved,
the rest, is out of your control.


我终于了解 -
不论我如何付出关怀,
有些人,就是无动于衷。
I've learnt -
that no matter how much I care I gave,
some people would just dont care.


我终于了解 -
建立信任,需费时多年;
但只需几秒,就能摧毁它。
I've learnt -
that it takes years to build up trust;
but only seconds to destroy it.


我终于了解 -
重要的不是你一生中拥有了什么东西;
而是你一生中,拥有了什么人。
I've learnt -
that it's not what thing you have in your life counts;
but who you have in your life.


我终于了解 -
你可以藉由魅力达到目的,
但只能维持15分钟;
此后,你最好有些真材实料。
I've learnt -
that you can only use your charm for about 15 minutes;
After that, you'd better know something.


我终于了解 -
你不该拿自己和别人的最佳表现相比;
而应该和自己的最佳表现相比。
I've learnt -
that you shouldn't compare to the best others can do;
but compare to the best you can do.


我终于了解 -
你在瞬间所作的事,
可以叫你心痛一辈子。
I've learnt -
that you can do something in an instant
and make yourself regret for life.


我终于了解 -
重要的不是发生在人们身上的事,
而是他们对那事的反应。
I've learnt -
that it's not what happens to others matter;
but how they react to it.


我终于了解 -
不论你切多薄,
事情总是具有两面。
I've learnt -
that no matter how thin you slice it,
there are always 2 sides.


我终于了解 -
需要经历很长很长的日子,
才能使我成为我想要成为的人。
I've learnt -
that it's taking me a very very long time,
to become the person I want to be.

No comments: